Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
ExtraTräningstips

Veckans träningspass – Dantes 15

 

Foto: Valentin Baat
Foto: Valentin Baat

Syfte
Huvudsyftet är att förbättra din anaeroba tröskel, ditt VO2-max och förbättra din syreupptagningskinetik.

Upplägg
Kör du passet så som det står nedan tar det ca 1 timme och 25 minuter. Passet genomförs med fördel på TC eller trainer, men funkar även

lock Den här artikeln är låst

Cycling plus - Extra

✓ Alla premium artiklar

29kr / månad

(Kan avslutas närsomhelst)

Cycling plus - Premium

✓ Alla premium artiklar
✓ Digitala tidningar

79kr / månad

(Kan avslutas närsomhelst)

Annons
Anton Persson
En maskin-teknologi-studerande, före detta orienterare som dagdrömmer om såväl singletracks som småvägar. Trots relativt få år i cykelvärlden har han inga problem att tycka till om vare sig strumplängd, styrlinda eller sadelväskor. Spenderar onyttigt mycket tid på Strava och har fler cyklar i vardagsrummet än vad flickvännen anser är försvarbart. Gillar du fikarundor och cykelkepsar har du hittat rätt!

2 kommentarer

  1. Det står “resterande 13 minuter körs på 90 % av FTP eller på tröskelpuls till 10 slag över. ”
    Tröskelpuls för mig är den medelpuls du har under FTP vilket i mitt fall är ca 90% av max.

    Detta skulle innebära att jag går in i Zon5 och HIIT. Menar ni inte 5-10 slag under tröskelpulsen?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annons

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.