Wahoo officiell sponsor åt Svenska Triathlonförbundet
Via ett pressmeddelande berättas att Wahoo – som bland annat haft stora framgångar med sin aerodynamiska cykeldator Elemnt Bolt och sin smart-trainer Kickr – nu blir officiell sponsor till Svenska Triathlonförbundet. Avtalet sträcker sig över tre år och är del av Wahoos satsning på triathlon.
”Wahoo har premium-produkter perfekta för utövare på alla nivåer och Svenska Triathlonförbundet (STF) är mycket glada över att få med dem i partnerfamiljen”, säger Emma Igelström, Kommunikations- och marknadsansvarig för Svenska Triathlonförbundet. “Genom sponsoravtalet är Wahoo med och bidrar till svensk triathlons utveckling, och STF kommer självklart på samma sätt som för befintliga och kommande partners att skapa bästa möjliga förutsättningar för att stödja Wahoos satsning framöver“, avslutar Igelström.
”Det är en ära för oss att bli officiell sponsor för Svenska Triathlonförbundet som är en av Sveriges snabbast växande idrottsorganisationer”, säger Caroline Young, marknadsansvarig för Wahoo i Norden. ”Wahoo är ett innovativt och nytänkande företag. Som sponsor till Svenska Triathlonförbundet når vi en passande målgrupp och kan tillsammans skapa de bästa förutsättningarna för både sporten och utövarna”, avslutar Young.
Bakgrunden till det nya sponsoravtalet är Wahoos växande närvaro i Norden och den nya satsningen på triathlon. Med världsledande produkter inom cykeldatorer, pulsmätare, sensorer och inomhustrainers vill Wahoo erbjuda triathleter de bästa förutsättningarna för att nå deras mål.
Samarbetet, som syftar till att stärka medlemmar, klubbar och förbund, inkluderar bland annat engagemang i Svenska Triathloncupen och Stockholm Triathlon samt produktsponsring till landslagstriathleter.
Avtalet skrivs med RLVNT Distribution AB som är nordisk distributör av Wahoo.