Randobloggen

Min praodag med pappa.

Jag hade min prao hos pappa. Vi cyklade en del på stig första dagen, men vi cyklade också på grus och asfaltvägar. Vi cyklade förbi Torsa stenar, Huluberget, en brant backe och mycket mer. Efter ungefär två mil var vi framme vid vindskyddet. Sen lagade vi frystorkad carbonara och grillade banan med plopp och ahlgrens bilar till efterrätt. Dagen efteråt väntade tre mils cykling innan vi skulle komma hem. Det började med lite skog innan vi kom ut på vägen igen. Efter ett tag stannade vi och fikade men sen var det bara att cykla resten av vägen hem. När vi kom hem åt vi lunch och packade upp.

DSC00540 DSC00547 DSC00553 DSC00559 DSC00567 DSC00577 DSC00579 DSC00585 DSC00595 DSC00597 DSC00603 DSC00608 DSC00609 DSC00618 DSC00619 DSC00629 DSC00634 DSC00637 DSC00643

Film från turen

Det var roligt och faktiskt inte lika jobbigt som jag trodde.

Daniel Johansson
Randobloggen fokuserar på långdistanscykling och cykeläventyr. Min förhoppning är att jag lyckas inspirera fler till att upptäcka hur roligt det är att cykla långt och länge. Cykling är så mycket mer än blodsmakande intervaller eller att cykla medurs runt en sjö. Jag är en heltidsarbetande tvåbarnsfar som tidigare tävlade i multisport men nu fokuserar på riktigt långa cykeltävlingar och cykeläventyr. Jag har bl.a. kört Transcontinental Race två gånger och nu senast Morocco Bike Adventure.