Tagg: distans

Konsten att cykla runt en halv sjö - lördagstur med LC

17 Jun

Så var det dags för avrundning, sista turen under ”lördag till lördag”-perioden. Det förefaller lite logiskt med tanke på veckodagen. För dagen var jag iklädd en Sky tröja! Inte vanligt att jag gör så men omväxling förnöjer. En etikettsfråga är om man som rundlagd motionär får dyka upp i teamkläder. Mitt svar på det förutom att jag…

Poddistans

10 Mar

Idag var det distans på schemat. Blöta vägbanor efter de senaste dagarnas snöfall och plusgrader samt en fint regn för att göra det lite extra mysigt under de dryga tre timmarnas trampande. Jag skrev ju tidigare att jag skulle återkomma om mina favoritpodcasts och idag lyssnade jag på två av dem. Jag har dock några…

Riktigt bra cykeldag

24 Feb

Igår blev det en heldag med cykel. Körde distans på förmiddagen och fick ihop nästan 9 mil med dubbdäcken. Grusvägarna hann faktiskt mjukna lite på slutet och det sög ordentligt efter lunch. Strålande väder, lunchstopp i Eksjö efter 6 mil och en riktigt bra start på dagen. Skönt att köra lugnt ute som kontrast till…

Snabbdistans och ljudböcker

18 Feb

Drog av en runda på knappa 6 mil nu i eftermiddags. Det var länge sedan det kändes så här bra i benen och jag lyckades med mina mått mätt hålla ganska bra tryck hela rundan. Bitvis tyckte jag det rullade på riktigt lätt trots dubbdäcken, kan det ha att göra med de nio dagarnas Sufferfestande…

Lördagsdistans med fint sällskap

17 Jul 2016

I går (lördags) var det dags för första lite längre passet sedan Irland. En runda på 10-15 mil beroende lite på vägval stod på programmet. Vasaloppsvinnaren och jobbarkompisen Oskar Svärd hade dragit ihop ett rejält gäng med start i Eksjö. Jag cyklade in de dryga 2 milen och var först på plats till samlingen. Sedan…

Anmäld till Rapha 12 hills, firade med ett långpass.

13 Maj 2016

Då har anmälan öppnat till ett av förra årets klart roligaste och trevligaste cykelevent. Rapha 12 hills i Jönköping. Ni kan läsa mer om förra årets fantastiska dag här. I år upplägget väldigt likt förra året. Gemensam start i Jönköping, därefter skall man i lag om två bestiga 12 backar av olika karaktär och berömmelse…

Äntligen cykling igen och en liten film.

30 Apr 2016

Jag har inte cyklat sedan i lördags och 400km rundan. Jobbet har kommit emellan och resor till Karlskrona för möte och till Uppsala för att hjälpa polisen med ett dykuppdrag har gjort att jag inte riktigt hunnit med att cykla. Ja det blev ju ett kortare pass barfota på en Monark för att göra ett…

Snacka om Aprilväder

24 Apr 2016

Idag vankades det distans på min Xeon Team CGF med Di2, vädret såg okej ut om än lite kyligt (+2) när jag rullade hemifrån strax efter 9. Drog norrut upp förbi Kungsängen och vidare till Bro där jag tog mig vidare mot Sigtuna, hela vägen dit hade jag sida / motvind så det var lite små tungt…

#Tretimmarspro och veckans filmtips

16 Mar 2016

Vilken fantastisk eftermiddag det blev idag. Morgonens pendling var kall och det var nog lite halt på sina ställen med racern. Jag tog det lugnt i kurvurna ut ur Nässjö för att undvika vurpor. Mitt på dagen sprack det upp och det blev strålande solsken och rätt så varmt i solen. Försvarsmaktsanställda har möjlighet eller…

Vad hände sen?

22 Feb 2016

Jorå, hade tänkt blogga tidigare men det har helt enkelt inte funnits tid till det… Gårdagens distanspass blev en trevlig runda på delvis nya vägar och det gick att knyta ihop det precis som jag hade planerat kvällen innan. Lite blött på vägarna blev det när solen tittade fram och småvägarna som inte varit plogade…