Svenska Cycling Plus
Annons
Annons
Prylbloggen

Elcykel från ATR

And-The-Revolution med lokal på Åsögatan 122 i Stockholm drivs av visionären, bredtänkaren och multidoer:n Tobias Adolfsson. Det är han som ligger bakom de populära SSON-cruiserhojana man ser lite varstans i den urbana terrängen.

I fredags drogs skynket av från ATR:s första elcykel med namn Easy-Road. CyclingPlus lokalredaktion hade fått en inbjudan och fanns på plats för att skaka tass med Tobias och kika närmare på hans elektrifierade cykel. Det första som slog Prylbloggen med fotograf var hur snygg den är i dess svagt mattgröna lackering. Elmotor med tillhörande batteri är av fabrikat Fazua (tillverkas i Bayern. Integreringen av drivsystemet är utfört på ett estetiskt mycket bra sätt. Det enda som skvallrar om att det inte enbart är en ens ben som driver fram cykeln är det rejäla nederröret som hyser batteriet.

De viktigaste siffrorna:

X Elassistans upp till 25 km/h med 250 watt, 36 volt och 60 newtonmeter. Batteriets kapacitet ligger på 7 amperetimmar. Priset ligger på 35000 kronor före eventuella elcykelbidrag.

Annons

Prylbloggen provkörde och blev både glad, nöjd och kände trevnad. Elmotorn kom in och stöttade på ett väldigt sofistikerat sätt, en trevlig skillnad mot andra elektrifierade drivsystem som switchar på motorn på ett alldeles för abrupt sätt. Skillnaden mellan de olika lägena var tydlig och strömbrytaren med LED-display var monterad på ett ergonomiskt bra sätt. Detta inbjuder till att laborera mellan graden av assistans och att hushålla med batteriets laddning. Känslan av att färdas i ständig nedförsbacke är en mycket speciell och skön upplevelse. Den magiska elektriska och osynliga handen kom in och gav en mjuk och tydlig schuss. Att kunna cykla till arbete utan att oroa sig för ombyte, dusch, omklädning eller att ta sig längre sträckor är stora positiva fördelar.Vi gillade särskilt de plumpa 650b-däcken med skinwall-rand på sidan, det rejäla pizzaracket över framhjulet och de förtroende ingivande hydrauliska bromsarna. Intrycket var att Easy-Road är en rätt igenom välarbetad produkt. En premium-hoj från för till akter. Eller pr-E-mium kanske? Läs mycket mer på ATR:s trevliga hemsida

Lite bilder från släppet i fredags och annat som vi gillade…

20171027_174841_zpss6gseyzn 20171027_174854_zpso3wpto2x 20171027_174925_zps9vnzkjnw 20171027_175010_zpsk5jraaay 20171027_175624_zps5gol27yo 20171027_175632_zpspqwqvaca 20171027_175753_zpslmj53gmr 20171027_175834_zpszfqd9gug 20171027_175850_zpsine7a3gp 20171027_175922_zpsz7ok2bef 20171027_180152_zpsyoazggxt 20171027_180302_zpstlneuvuo 20171027_180346_zpseoon1p1r 20171027_180356_zpsg8nnbcnd 20171027_181152_zpsyur19rza 20171027_181200_zpscxqsp6go 20171027_181254_zpsotqqmtfl 20171027_181544_zps6lsndcjj

Erol Orhun
Nyfiken, frågvis, vetgirig. Om allt och alla. Antal hjul är inte så noga, men fordon på två och fyra hjul har alltid spelat hårdare, högre och härligare på hjärtats strängar. Intresserad av allt som är intressant i världen. Första cykeln? En metallic-blå GX 2000 med halvmeters limp-sadel. Sedan en TBG, en Miyata, en Bridgestone, ett par Bottechia, en Kona... Och det var innan intresset fick verkshöjd på allvar. Skriver mest om prylar. För det är roligast.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Annons

Hantering av personuppgifter

Denna sida använder information som kan kopplas till dig som besökare, för att förbättra och anpassa upplevelsen. Mer information finns i våra användarvilkor. Läs igenom informationen och klicka nedan om du samtycker.