Att göra i vinter

21 Aug 2013

Måste träna upp bålen ordentligt i vinter, det är inte roligt att få ont i ryggen under långa cykelpass!
Just do it…

7 kommentarer

Yvonne The Summit MTB 21 Aug 2013

Ja, vi tänker precis detsamma och har precis samma symtom. Blir väl till att planka hela vintern :)

BTW ska du köra Bockstensturen?

Thomas 21 Aug 2013

Glöm inte att stretcha höftböjaren och sätesmuskeln så är du hemma. Sedan jag börjat göra det och 3×15 min bål i veckan så har jag inga stora problem med ryggen längre.

Mikael Kippilä 21 Aug 2013

Då kör vi, plankutmaning! !
Tyvärr ingen bocksten för mig, fyller år samma dag och känner att jag inte orkar åka ner..

Mikael Kippilä 21 Aug 2013

Tack för tipset!

Yvonne The Summit MTB 21 Aug 2013

Utmaningen antagen :)

Ja, du har ju en bra bit att köra förstås. Vi funderar på att köra loppet, får väl se.

Anonym 25 Aug 2013

Kan verkligen rekommendera TomDanielsons bok core training for cyclist. Den + höftböjstretch och lårstretch o ryggstretch har varit guld för mig.

Vagcyklist.wordpress.com

Mikael Kippilä 25 Aug 2013

Tack, kanske köper den oxå!
Har precis beställt Bålstabiltet, fakta & övningar med boll.

Kommentarsfuntionen är avstängd.