Svart i rutan

1 Sep

Jaha, vi cykelälskare blir förlorare förstås. Allt för att några mediebolag förhandlar på sandlådenivå!

De jävlarna på Discovery Networks har nämligen gjort det igen!

Den här gången skyller på att Comhem/Boxer är ”grindvakter” mellan deras utbud och kunderna och menar att tv-leverantörerna använder sin storlek för att pressa priserna vid förhandlingsbordet.

I själva verket är det ju Discovery som gör just det. Eller råkar de glömma att förra gången det vankades ett större idrottsevenemang så var det med Telia förhandlingarna strandade. Rotar man sen i historien visar det sig sen att det händer om och om igen.

Nu är jag riktigt förbannat på dem. Snacka om ”badwill”. Sen kan sponsra saker bäst de vill. Förstår de inte att den irritation de nu väcker inte går att reparera med aldrig så mycket reklam. Nu missar man Vueltan precis när den blivit som mest spännande. Och ComHem ligger löst till de med. Enda orsaken till kanalpaketet för min del är Eurosport och TLC där t ex Australian Masterchef visas. Utan Eurosport är jag inte intresserad. Jag skiter högaktningsfullt hur många fler fotbollskanaler de kan frambringa.

Personligen ämnar jag vägra betala. Det kanalpaket de kan erbjuda är inte det som jag ingått av avtal kring.

Förbannade apor som sitter och fånar sig med oss tittare som gisslan.

/ J – vrålförbannad

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.