H-e, j-a! Cube
Historien fortsätter på sätt och vis även om den sista versen inte är skriven och det här stycket inte innehåller någonting.
Ett tomt kapitel. Ett jäkligt tomt kapitel.
Så sympatiskt det vore om jag kunde berätta något positivt. Om hur nöjd jag var med kundvård och bemötande och hur väl den nya ramen trots allt fungerade när jag väl fick den. Men nej!!
Det har nu gått 65 dagar sedan jag reklamerade en undermålig ram som helt enkelt sprack efter tämligen modest användning. Och då bör tilläggas att den INTE är tillbaks än. Notera att jag själv fått köra den till Myresjö från Växjö för vidare transport söderut och att jag även måste hämta den vilket är två bilturer på cirka arton mil vardera. För att skicka den direkt till kund gick förstås inte. De kan inte sånt – danskarna.
Är det rimligt att det tar så lång tid? Det vore intressant att se vad andra tycker. Och det ämnar jag ta reda på.
Jag anser nämligen att det är åt fanders. Hela jäkla cykelsommaren rök och nu är vi en bra bit in på hösten och jag har fortfarande ingen cykel.
Undermåligt hanterat ärende och en gott exempel på hur man inte bygger förtroende hos kunder. Ni vet det klassiska som stod att läsa i gamla böcker i marknadsföring om att:
“varje nöjd kund berättar för cirka fyra personer om sina positiva erfarenheter medan
en missnöjd kund berättar om sina dåliga erfarenheter för minst tio personer”.
Det stämmer inte längre! “Word of mouth” är utbytt mot “Word of Mouse” nuförtiden. Aj aj aj, så många man kan nå med några musklick och några tangenttryckningar. Om det bryr sig uppenbarligen inte Cube det allra minsta. De verkar inte ha hört talas om internationella cykelforum exempelvis.
Någon ton rätt i kråksången blev det när jag fick svar innan jag hann blinka på mitt förra mail, skickat den 17 september till Häggs. Svaret var emellertid ytterst nedslående. Tydligen rådde missförstånd kring fraktsedlar så fan vet om cykelns ens lämnat fosterjorden än. Jag är inte så säker på det.
Återkommer…
/ J – vässar klorna
#cykligare #knivesandbikes