Elitsatsande kaffemonster som älskar nya prylar

Jesper
Andersson

Fin vinterdistans

3 Dec
IMG_1398_JesperAnderssonPhotography

Första distanspasset med ordentlig vinterkänsla är avverkat. Drog ut på Stumpjumpern samtidigt som solen segade sig upp bakom träden. Blev en tur på asfalt och grus bort mot Knivsta och sedan vidare tillbaka mot Arlanda. Väl vid Arlanda mötte jag två andra cykelförsedda vildar. Kul att se att Morgan är upp och cyklar trots den allvarliga olyckan i somras! Hade nöjet att möta Johan Stegfors också som sponsrar mig med Xkross-brillorna och  som jag också fått de blåtandshörlurar jag har på bilderna nedan! Blev 4 timmar och drygt 8 mil innan ja sladdade in på garageuppfarten.

IMG_1414_JesperAnderssonPhotography IMG_1407_JesperAnderssonPhotography IMG_1405_JesperAnderssonPhotography IMG_1398_JesperAnderssonPhotography IMG_1396_JesperAnderssonPhotography IMG_1386_JesperAnderssonPhotography IMG_1379_JesperAnderssonPhotography IMG_1376_JesperAnderssonPhotography IMG_1375_JesperAnderssonPhotography IMG_1372_JesperAnderssonPhotography

Norrort Lightbulb 2016 är över

1 Dec
15293376_10153870137995356_1159307406_o

Tiden går fort och årets upplaga av Norrort Lightbulb är över. Det har varit väldigt uppskattat vilket är kul att se när man lägger ner en hel del tid och energi på att arrangera :) Det blev en väldigt mysig och rolig avslutning här i Sigtuna på min hemmabana. Min kära mor hade bakat Lussekissemisser och jag hade fixat glögg, pepparkakor och skumtomtar! haha! Snö i skogen och på en del av stigarna. Ett stort tack till alla deltagare, sponsorer (Sveadiesel, Lidingöloppet MTB, Cyclingplus/AlltomMTB, Hyttnäs Catering och mitt egna Kaffeverkstan) och till er som hjälpt mig arrangera denna fantastiskt roliga och uppskattade cup!
Tänkte gratulera segrarna/segrarinnan i de olika klasserna, Jag själv, Svante Carlsson och Kristina Lundwall.
Den fantastiskt fina Lupine Piko X4 som Sveadiesel sponsrade med lottades ut till Ronnie Jansson. Startplatserna till Lidingöloppet mtb vann Joakim Ramstedt och Fredrik Silvén. Prenumerationer på Allt om MTB vann Stefan Dahl, Hans Andreasson och Kristina Lundwall Stort grattis till er alla! Ni cyklister som förgyllt denna cup är levande bevis på att mörker och kyla inte är ett hinder för träning vintertid!

15293376_10153870137995356_1159307406_o Sammanställning_båda_2016

15293376_10153870137995356_1159307406_o Sammanställning_båda_2016

Nalkas cupavslutning!

30 Nov
Snapseed

Tillbaka till ett lagom kallt Sverige! Var ut en sväng på Kermit idag och provkörde banan där avslutningen av 2016 års upplaga av Norrort Lightbulb kommer äga rum. En del av stigarna är helt snöfria, på andra ligger ett tunt lager. Över lag så är det väldigt fint fäste och jag tror det kommer bli kulcyklat! Har fixat med glögg, pepparkakor och min kära mor och hennes Hyttnäs catering har bakat lussebullar! Imorgon är sista chansen för i år. Jag har ju fått fram många fina priser som ska lottas ut bland deltagarna! Startplatser till lidingöloppet mtb, prenumerationer till Allt om mtb och en riktigt fin lampa från Lupine genom Sveadiesel! För att inte tala om kaffe från mitt egna Kaffeverkstan! Haha! Jag är på plats 18:00, anmälan kring 18:30 provkörning ett varv och sedan start 19:00. Föranmäl dig genom att swisha 20:- till 0733187446 och skriv namn och klass. Tror det blir 5 respektive 3 varv. Knappar man in hällsbovägen 1 i Sigtuna kommer man se marschallerna ja ställer ut som landningsljus:)

IMG_2820 IMG_2819 IMG_2817 IMG_2818 Snapseed

Bergsgeteri med dessert!

27 Nov
IMG_1316_JesperAnderssonPhotography

Ännu en fantastisk dag här nere i Alicante! Det blev 2000 i förrgår, 2500 höjdmeter igår och planen var att fortsätta samma mönster och lägga på en femhunka till idag och därmed köra mer än 3000 höjdmeter. Vi drog iväg på morgonen och körde upp mot bergen… där vi tillbringat hela dagen! De hotade om regn men vi har klarat oss hyfsat bra. Upp och ner och upp och ner! In på en helt jävla värdelös stig ”som nog blir bättre längre fram”. Det blev en hård vandring! Väl hemma hade vi 6 timmar, 92 kilometer och ca 3125 höjdmeter på kontot! Mys! Vi hann hem innan värsta regnet, och blixtovädret! Hade gärna haft ett stativ med mig nu när jag äntligen fick tag i ett ordentligt åskväder!

IMG_1303_JesperAnderssonPhotographyIMG_1316_JesperAnderssonPhotographyJAN_3993_JesperAnderssonPhotographyIMG_2766

IMG_1317_JesperAnderssonPhotography

IMG_1297_JesperAnderssonPhotography

IMG_1317_JesperAnderssonPhotography

IMG_1297_JesperAnderssonPhotography

Bergsgeteri

26 Nov
Snapseed

Det blev en kanondag idag! Vi drog ut innan 0900 och började jobba oss upp på grymt fina stigar. Har snurrat runt genom bergen och tagit en hel del klättringar! Hittat på några grymma stigar! Planen för dagen var att passera 2500 höjdmeter, öka på gårdagens 2000 med en femhunka. Kom hem och hade 5 timmar, 77 km och 2580 höjdmeter på klockan. När vi kom hem blev det dusch och sen ner till närmaste restaurang. Som var stängd… och matbutiken var stängd… det blev ytterligare runt 2 timmar innan vi väl hitta någon mat. Stackars Johan Palmberg vägga totalt och satt helt apatisk på trottoaren men kom igång efter ett par twix. Kul med lite misär också! Får se hur många höjdmeter vi får ihop imorgon!

Misären fortsatte…

25 Nov
IMG_1197_JesperAnderssonPhotography

Det här boendet är lite komiskt… det är en ständig kamp mot energiförbrukningen, drar man på värmen och vrider upp volymen på tv’n går säkringarna;) Avloppet har sagt upp sig så igår höll vi på att renovera det.. höjdpunkten var ändå igår när vi skulle ut och rottweilern här vid boendet hade grävt sig ut ur sin inhängnad och satt hungrig på trappen utanför och spana på oss. Inte så lätt att komma ut och återställa säkringarna när hunden sitter utanför – en mörk natt med andra ord. Efter lite mer strul imorse kom vi ut på en fantastisk runda med ibland helt magiska stigar! Tror jag eventuellt upplevde den lurigaste stigen någonsin idag. Jävulskt brant och löst underlag – svinkul! Lite bilder från dagen som slutade hemma efter lite cykling genom mörkret.

IMG_1126_JesperAnderssonPhotography IMG_1128_JesperAnderssonPhotography IMG_1131_JesperAnderssonPhotography IMG_1135_JesperAnderssonPhotography IMG_1148_JesperAnderssonPhotography IMG_1154_JesperAnderssonPhotography IMG_1160_JesperAnderssonPhotography IMG_1163_JesperAnderssonPhotography IMG_1182_JesperAnderssonPhotography IMG_1179_JesperAnderssonPhotography IMG_1188_JesperAnderssonPhotography IMG_1197_JesperAnderssonPhotography IMG_1201_JesperAnderssonPhotography IMG_1205_JesperAnderssonPhotography IMG_1221_JesperAnderssonPhotography

Turen fortsatte…

24 Nov
IMG_1072_JesperAnderssonPhotography

Hade ju lite oflax med Lufthansa och hängde istället med Ett gäng IK Hammaren gäng till Alicante. När vi kom fram fick vi lov att ta två taxibilar och började åka ut på allt mindre och mindre vägar. Är det nu jag blir rånbögmördad och dessutom bestulen på kamera och cykel? Vi kom aldrig till huset vi hyrt så fick åka till ett hotell där vi checka in och kom i säng vid 3 i natt. Meka ihop hojarna efter frulle och cyklade bort där huset skulle vara och efter många om och men kom vi på plats. Hann sedan handla och ut och rulla en sväng! Hitta några fina stigar! Dålig uppkoppling men kommer nog få upp lite bilder iaf!

JAN_3935_JesperAnderssonPhotography IMG_1021_JesperAnderssonPhotography IMG_1027_JesperAnderssonPhotography IMG_1041_JesperAnderssonPhotography IMG_1042_JesperAnderssonPhotography IMG_1068_JesperAnderssonPhotography IMG_1072_JesperAnderssonPhotography IMG_1082_JesperAnderssonPhotography

Sista minuten…

23 Nov

Snacka om hektisk dag! Kl 1200 när jag står i en kyrka och jobbar får jag sms från Lufthansa, din flight är inställd… skulle åka till Madrid på ett fotojobb som vi efter många om och men tvingades avboka då en ombokning efter strejken inte skulle räcka. Men så halka ja på ett bananskal så istället blev det en tur med ett gäng sandvikencyklister till Alicante på träningsresa:) Så det blev hem i full fart, tokpacka och sen full fart till Arlanda. Nytt pers i sista minuten!

Bokstavskombination

22 Nov
JAN_3933_JesperAnderssonPhotography

MIA är en bokstavskombination ni känner igen sen tidigare! Monarken Inbjuder Alltid! Och så även idag! Har varit en väldigt bra dag där jag hunnit med mycket! Ett kort pass på morgonen, sen iväg på kyrkklockejobb. Blev sedan lite småärenden med bland annat leverans av kaffe, upplockning av vandringspokalen i Norrort Lightbulb och en sväng förbi Cykelhuset där jag plåtade lite inför Black Friday då man kommer kunna göra ordentliga kap där! Kom hem och hann vila lite (nytt rekord i tetris på ett gammalt Gameboy) innan jag och MIA drog igång våra traditionsenliga myspysigheter. Nu har min odiagnostiserade ”Can’t sit still-Disorder” fått sitt för dagen!

JAN_3933_JesperAnderssonPhotography JAN_3898_JesperAnderssonPhotography_JesperAnderssonPhotography

Lilla Sigtuna-endurot

21 Nov
Snapseed

Det låter ju som något som skulle kunna va kul att arrangera;) Men vi är inte riktigt där ännu. Efter att fixat lite prylar inför morgondagens jobb fick jag idag finbesök! En av de som var med ner på Apollos resa till Madeira för drygt en vecka sedan bor inte långt härifrån och idag visade jag lite roliga stigar här i Sigtuna. Jag har min lilla enduroslinga som blir ca 25 km med 8-10 utförskörningar, korta… men bättre än ingenting;) blev en variant av den och vi fick ihop närmare 600 höjdmeter. Riktigt skoj att få in nya ögon på stigarna, hittade lite nya roligheter att cykla!